Eerste week reizen

7 juni 2017 - Arugam Bay, Sri Lanka

Mijn laatste week in het ziekenhuis zit erop en ik ben nu aan het reizen! In het ziekenhuis zelf was het niet super veel drukker dan normaal door de overstromingen. Ze zeggen dat de meeste mensen pas binnenkomen na de overstromingen met infecties. Wel heb ik een slachtoffer van een mudslide gezien en iemand met een slangenbeet die pas 2 dagen later naar het ziekenhuis kon door de overstromingen. Op woensdag zijn we naar het meest overstroomde gebied gegaan om daar mensen te helpen. Dit bestond uit en medical camp en voedsel en water uitdelen. En vrijdag heb ik de nachtbus richtig Arugam Bay genomen. Na een hele speurtocht door Colombo had ik eindelijk gevonden waar de bus vertrok. Daar heb ik een uur in een local restaurantje gezeten om maar zeker te zijn dat ik de bus niet mistte. Toen de bus eenmaal was aangekomen bleek dat je je plaats had moeten reserveren en het was niet zeker of er nog plek voor mij was. Gelukkig was dat wel het geval, alleen toen ik in de bus aankwam zei de buschauffeur dat ze niet naar Arugam Bay gingen, maar toen ik het nog een paar keer vroeg opeens wel. Na 9 uur in de bus gezeten te hebben  kwamen we bij een plaatsje 60 km ten noorden van Arugam Bay en zeiden ze dat ze me niet meer naar Arugam Bay wilden brengen omdat ik nog de enige in de bus was en maar een tuktuk moest nemen. Aangezien ik niet echt had geslapen had ik niet echt zin meer om boos te worden en heb ik maar een tuktuk genomen. Ik heb dus voor Srilankaanse begrippen vrij veel geld moeten betalen om hier te komen (16eu).
Toen ik om 7 uur 's ochtends aankwam in m'n hostel was de eigenaar, een Duitse man, gelijk super vriendelijk. Ik hoefde niet te betalen voor de nacht omdat ik pas om 7 uur aan kwam en hij legde me uit dat als ik bier wilde bestellen dat ik energie drank moest zeggen aangezien het illegaal is om te verkopen. Arugam Bay is wel echt heel relaxed, het is dé hotspot voor surfers en er zijn belachelijk veel Nederlanders. Ook is er ongeveer elke avond wel een feestje en in tegenstelling tot alle overstromingen is het heerlijk weer. De eerste dag heb ik een Nederlandse jongen van 30 ontmoet en daarmee naar het strand geweest en in de avond met Australiërs naar een feestje. Bij dit feestje ging alle opbrengst naar hulp voor de overstromingen, dus dat was heel goed. Doordat er in dit dorpje zo veel surfers zijn hangt er wel een beetje een hippie sfeer, maar dat is juist ook wel weer leuk. Zo kwam ik op dat feestje iemand tegen die z'n tand had verkocht op een feestje in Thailand voor 20 euro en veel mensen die al 2 jaar of langer aan het reizen zijn. De volgende dag heb ik 3 andere Nederlandse jongens ontmoet waarmee ik de volgende dagen ben omgegaan. Dit bestond voornamelijk uit op het strand liggen. Ook heb ik nog een dag gesurft wat in tegenstelling tot Mirissa wel heel goed ging. Ik had toch maar een lesje genomen met een privé leraar en ik stond ongeveer bij elke golf. De Nederlandse jongens hebben tuktuks gehuurd en zijn daarmee door het land aan het reizen en vroegen of ik mee ging. Nu zit ik dus in de tuktuk richting het noorden. Onze eindbestemming is Trincomalee maar omdat het toch wel een beetje ver is zijn we een nachtje gestopt in Batticaloa. Er zijn ook nog een Iers en een Japans meisje mee dus we hebben het wel gezellig. In Trincomalee ga ik mijn PADI alvast halen voor de Malediven, dus daar moet ik wel 4 dagen voor blijven.

1. Marjolein:
    7 juni 2017
    Pas heel erg op met het halen van een PADI in 4 dagen. Dat kan namelijk niet!!!! Dit is echt heel gevaarlijk; binnen nog geen minuut kun je dood zijn. Paul duikt al heel erg lang en weet er heel veel van. Ga alsjeblieft niet te diep. Als je echt wilt leren duiken dan wil Paul je graag helpen.
  2. Oma Greetje.:
    9 juni 2017
    Veel plezier op je verdere reis !
    Oma Greetje