Safari

23 april 2017 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

Ola,
Nadat ik vrijdag de rest had gemeet in Colombo moesten we 4,5 uur in de bus naar Udawalawe National Park voor safari. De bus was extreem vol zonder airco en er was een man die me de hele tijd een fluoriserend geel drankje probeerde aan te bieden en het half over me heen gooide. Uiteindelijk duurde het 6 uur om er te komen, dat was wat minder fijn. Gelukkig had de buschauffeur onthouden waar we moesten uitstappen en ging dit allemaal wel goed. Vanaf daar zouden we gaan lopen naar ons hotel, maar het was al best laat en toch best ver dus we hebben uiteindelijk een tuktuk genomen. Iedereen was te moe om af te dingen dus we zijn redelijk afgezet, 200 roepies (€1,30) voor een tuktuk waar je normaal maar met 3 in mag. Toen we aankwamen bij ons hotel bleek het dat er iets mis was gegaan met de reservering dus hadden we maar een kamer ipv twee terwijl we met z'n 4'en waren. Na heel wat geregel kregen we uiteindelijk 4 bedden op een kamer mét klamboes, we zijn niet voor niks medical students. Ondertussen was het al 1 uur en om 5 uur moesten we alweer op voor safari, maar we waren vergeten de airco uit te zetten dus het was ijskoud in onze kamer waardoor alsnog niemand kon slapen.
De safari was wel heel gaaf, het is natuurlijk niet zo als in Afrika maar nog steeds wel cool. Het eerste uur hadden we amper dieren gezien waardoor we allemaal een beetje een slecht gevoel erover kregen. Daarna zagen we een paar krokodillen een beetje rondzwemmen en toen eindelijk onze eerste olifant. Er waren 3 olifanten en al redelijk veel jeeps dus heel goed konden we het niet zien. Uiteindelijk gingen de andere jeeps weg waardoor wij heel dichtbij stonden en toen kwamen er opeens nog 5 olifanten dus dat was wel heel leuk. Uiteindelijk hebben we nog veel meer olifanten gezien en ook baby's, nog wat buffels, aapjes, herten, pauwen, een soort van vos, een schildpad en heel veel mooie vogels.
Na de safari konden we eindelijk ontbijten, want we hadden ook al niet avond gegeten. Toen vroegen we waar het zwembad was waarvoor we naar dit hotel gingen, bleek het dat er helemaal geen zwembad was. Wel wou hij ons naar een resort brengen waar je wel een zwembad had. We waren er toen een beetje klaar mee en zaten te bedenken of we niet naar een andere stad wilden, aangezien hier ook niet veel meer te doen is. Maar dan moesten we wel weer minimaal 2 uur in de bus zitten waar niemand zin in had. Toen kwam iemand met het top idee om gewoon een luxer hotel mét zwembad hier te zoeken.
Eenmaal aangekomen in ons resort kregen we gelijk lekkere fruitdrankjes en een koude handdoek en was onze kamer, eigenlijk tent, al bijna klaar. We hebben 2 soort van tenten, maar het is wel heel groot en luxe. Er lagen allemaal bloemetjes op bed en we hebben een regendouche. We hebben de hele dag aan het zwembad gelegen wat echt heerlijk was, soms wel wat te warm en heerlijk gegeten. Het is wel wat duurder (15 euro ipv 8 euro per nacht), maar het is het zeker waard!